ul. Dębicka 288, 35-213 Rzeszów 

sekretariat@zsp10.resman.pl

17 748 36 12

Nasza 

Szkoła

RAMOWY  ROZKŁAD  DNIA

7.00 - 8.10
 

Schodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne.
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze. Praca indywidualna. Przygotowanie materiałów do zajęć. Zabawy ze śpiewem.

 

8.20 - 8.30

Ćwiczenia poranne.

8.30 - 9.00

Przygotowanie do posiłku, śniadanie.

9.00 - 10.30
 

Zajęcia dydaktyczne rozwijające mowę i myślenie, kształtujące pojęcia matematyczne, zajęcia plastyczne, umuzykalniające lub ćwiczenia gimnastyczne.

10.30 - 10.45
 

Drugie śniadanie.

10.45 – 11.30

Spacery. Zabawy, układanki i gry dydaktyczne.

Zajęcia dodatkowe: język angielski, rytmika.

 

11.30 – 12.00

Obiad- pierwsze danie.

12.00 – 13.30

Słuchanie opowiadań, bajek i baśni.

Zabawy na placu zabaw, zabawy ruchowe i gry sportowe, spacery. Obserwacje przyrodnicze.

Grupa P1: leżakowanie.

13.30 - 14.00

Obiad- drugie danie.

14.00 - 17.00

Religia. Zabawy i gry dydaktyczne.

Ćwiczenia  logopedyczne. Zabawy dramowe.

Praca indywidualna. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka lub jego zainteresowania.

Oglądanie i pożyczanie książeczek z „kącika bajki”.

Zabawy na świeżym powietrzu..

 

 

Oficjalna strona Bilingual Future https://bilingualfuture.com/pl/

Program Powszechnej Dwujęzyczności ( według pomysłodawców programu) wykorzystuje pierwszą na świecie, najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych.

 

Dwujęzyczność powinna być rozumiana i rozpatrywana jako swoista inwestycja w dobrą przyszłość dziecka, jako proces, który niezależnie od swojego końcowego wyniku, ma bardzo pozytywne skutki dla dziecięcego rozwoju. Wczesny intensywny kontakt z drugim językiem w swoim kraju ojczystym:

  • bardzo korzystnie wpływa na rozwój ich pierwszego języka;
  • wpływa pozytywnie także na ich rozwój poznawczy (rozwój myślenia);
  • stwarza dobre podstawy nabywania w przyszłości kolejnych języków;
  • przyczynia się do rozwoju otwartych postaw społecznych dzieci, ich otwartości i tolerancji wobec różnych społeczności i kultur – jednym słowem cech, które w dzisiejszym świecie należą do najważniejszych 
    i najcenniejszych wartości edukacyjnych.

 

Oprócz samych umiejętności językowych dwujęzyczność wiąże się z licznymi korzyściami dla intelektu, psychiki

i zdrowia dziecka. Mózg otrzymuje zdrową dawkę treningu, a przy tym wiedzę i umiejętności, które na tym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie.

 

Programem Powszechnej Dwujęzyczności została objęta także nasza szkoła. W klasach pierwszych kontynuowana jest realizacja programu dwujęzyczności, która została zapoczątkowana w oddziałach przedszkolnych. Uczniowie, pod kierunkiem nauczycieli wychowawców, którzy zostali przeszkoleni w zakresie prowadzenia tych zajęć, słuchają, śpiewają, bawią się  - z wykorzystaniem języka angielskiego. Natomiast utrwalają i powtarzają poznane słówka na języku angielskim pod okiem nauczyciela anglisty. Udział w programie jest dobrowolny i bezpłatny dla uczniów.

 

Pierwszaki korzystają z podręcznika  „Tom and Keri Poziom A Expert”. 

 
 
 
 

Międzynarodowy Program Dwujęzyczności –

Bilingual Future

ul. Dębicka 288,

35-213 Rzeszów 

Sekretariat:

tel.: 17 748 36 12

e -mail: sekretariat@zsp10.resman.pl