ul. Dębicka 288, 35-213 Rzeszów

sekretariat@zsp10.resman.pl

17 748 36 12

Nasza

Szkoła

WYCIECZKA KLASY 1A I 1B

13 czerwca 2024

We wtorek, 11 czerwca 2024 r. uczniowie klasy 1a i 1b uczestniczyli w wycieczce krajoznawczo – poznawczej. Po pokonaniu około 150 kilometrów dotarliśmy do Gospodarstwa Agroturystycznego „Głuchowskie Specjały”. Uczniowie uczestniczyli tam w warsztatach pieczenia chleba. Kiedy chlebki piekły się w piecu, dzieci zjadły smaczny obiad, a następnie miło spędziły czas na świeżym powietrzu. Gdy czas pieczenia dobiegł końca, każde dziecko odebrało swój samodzielnie przygotowany chlebek. Pięknie podziękowaliśmy za miłe przyjęcie i udaliśmy się w dalszą drogę.

W wyśmienitych humorach udaliśmy się do Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Główną ideą działania Centrum jest wzbudzenie zainteresowania wśród zwiedzających naukami przyrodniczymi, poprzez aktywne i wzmacniające postawę kreatywną działania edukacyjne, okraszane wyśmienitą zabawą. Innowacyjne metody popularyzacji nauki prowadzą do aktywnego kontaktu ze zjawiskami naukowymi, a także pozwalają uczestnikowi eksperymentów wcielić się w rolę badacza. Miejsce to inspiruje do obserwacji, doświadczania, zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była „Łysa Góra” – szczyt o wysokości 594 m n. p. m w Górach Świętokrzyskich. Szczyt ten zdobyliśmy jadąc meleksami. Najważniejsze miejsca na szczycie Łysej Góry to: Sanktuarium Relikwii Świętego Krzyża, Kościół, Klasztor, Muzeum Misyjne Ojców Oblatów oraz piękny widok z Łysogór na Pasmo Jeleniowskie.
Po zakupie pamiątek ruszyliśmy w drogę powrotną.