Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Psycholog
mgr Agnieszka Pojasek-Sołek
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
11:05 – 15:05 |
13:00 – 15:00 |
11:15 – 13:15 |
8:30 - 9:30 10:15 – 13:15 |
10:15 – 11:30 |
Pedagog szkolny/pedagog specjalny/terapeuta
mgr Lidia Warchoł
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
9:30 – 14:00 |
7:45 – 14:00 |
7:45 – 12:20 |
7:45 – 11:05 |
7:45 – 11:05 |
Pedagog specjalny
mgr Ewa Środoń
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
7:30 – 11:15 |
12:10 - 14:55 |
7:30 – 10:00 |
|
|
Logopeda
mgr Maria Drygaś
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
12:30 – 14:00 |
|
|
|
12:00 - 14:00 |
Pedagog specjalny
mgr Anna Słapczyńska - Nowak
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
7:30 - 10:30 |
|
|
|
12:10 - 14:45 |
W naszej szkole realizowane są następujące projekty:
1. NVC w Edukacji
„NVC w edukacji” to program szkoleniowo-wdrożeniowy Instytutu Edukacji Pozytywnej. Komunikacja bez Przemocy (czyli NVC) to niezbędny element rozwoju i działania każdej placówki edukacyjnej i wychowawczej, która chce zbudować klimat sprzyjający zdrowiu psychicznemu dzieci i młodzieży. W ramach programu „NVC w szkole” każdej zgłoszonej placówce oferowane są:
a) certyfikacyjne szkolenia online zgodne z wymogami MEiN, MS i RPD (zakres podstawowy i rozszerzony);
b) szkolenia stacjonarne lub online dla rad pedagogicznych dotyczące znaczenia NVC w procesach wychowawczych, profilaktycznych i edukacyjnych;
c) szkolenia stacjonarne lub online dla rodziców;
d) dostęp do mini kursów tematycznych dla rodziców w formie online;
e) specjalistyczne konsultacje (specjaliści nvc, psycholodzy, pedagodzy, prawnicy);
f) udział w dedykowanych konferencjach i wydarzeniach specjalnych;
g) stałą opiekę w zakresie organizacyjnym, merytorycznym i technicznym.
“NVC w szkole” to element wieloletniego projektu “Klimat szkoły. Tworzymy go razem” współfinansowanego ze środków Narodowego Programu Zdrowia przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Każdy Rodzic, Uczeń i Nauczyciel ma dostęp do platformy szkoleniowej: nvcwszkole.pl.
W ramach programu psycholog szkolny przybliża podczas warsztatów z uczniami założenia „Komunikacji bez przemocy”.
2. Mediacje w edukacji
„Mediacje w edukacji” to program szkoleniowo-wdrożeniowy Instytutu Edukacji Pozytywnej. Mediacje szkolne i rówieśnicze to niezbędny systemu rozwiązywania sytuacji konfliktowych, trudnych i kryzysowych w każdej placówce edukacyjnej
i wychowawczej, która chce zbudować klimat sprzyjający zdrowiu psychicznemu młodzieży.
Dzięki działaniom szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe i inne placówki oświatowe mogą w latach 2021-2023 uzyskać bezpłatne wsparcie w zakresie wprowadzenia mediacji szkolnych i rówieśniczych do swojej praktyki.
W ramach programu „Mediacje w szkole” każdej zgłoszonej placówce oferowane są:
a) certyfikacyjne szkolenia online zgodne z wymogami MEiN, MS i RPD (zakres podstawowy i rozszerzony);
b) szkolenia stacjonarne lub online dla rad pedagogicznych dotyczące kroków wdrażania mediacji szkolnych i rówieśniczych jako elementu działań wychowawczo-profilaktycznych placówki;
c) szkolenia dla chętnych opiekunów mediacji i mediatorów szkolnych;
d) warsztaty dla Szkolnych Klubów Mediacji;
e) dostęp do mini kursów tematycznych dla młodzieży w formie online;
f) specjalistyczne konsultacje (certyfikowani mediatorzy, psycholodzy, pedagodzy, prawnicy);
g) udział w dedykowanych konferencjach i wydarzeniach specjalnych; h) stałą opiekę w zakresie organizacyjnym, merytorycznym i technicznym.
“Mediacje w szkole” to element wieloletniego projektu “Klimat szkoły. Tworzymy go razem” współfinansowanego ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025 przekazanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Każdy Rodzic, Uczeń i Nauczyciel ma dostęp do platformy szkoleniowej: nvcwszkole.pl.
W szkole zrealizowano już wielogodzinne warsztaty dla uczniów „Mediacje w szkole” prowadzone przez wykwalifikowanego trenera.
Rada Pedagogiczna wzięła udział w szkoleniu na temat mediacji w szkole, zaś nauczyciele korzystają na bieżąco z materiałów edukacyjnych zamieszczonych na platformie Instytutu.
Rodzice zostali zaproszeni do udziału w programie i mają możliwość korzystania z zasobów platformy, mini kursów tematycznych.
3. Trening Umiejętności Społecznych
Jest to forma pracy z grupą ukierunkowana na uczenie się przez dzieci efektywnych sposobów funkcjonowania społecznego.
Wspierane są:
a) komunikacja (np. umiejętność słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, zadawanie pytań),
b) umiejętności prospołeczne (m.in. nawiązywanie kontaktu wzrokowego, tworzenie i utrzymywanie granic, pomaganie innym),
c) radzenie sobie w trudnych sytuacjach (np. nauka asertywności, proszenie o pomoc),
d) sfery, takie jak emocje (rozpoznawania, nazywania stopniowanie) czy budowanie własnej tożsamości (m.in. odkrywanie swoich cech, mocnych i słabszych stron).
W trakcie pracy wykorzystuje proces uczenia się, modelowania, odgrywania ról oraz generalizacji. W ten sposób pomaga dzieciom w każdym wieku w wypracowaniu strategii radzenia sobie z codziennymi sytuacjami oraz nazywania, rozumienia
i regulowania emocji.
W szkole realizowane są zajęcia TUS przez wykwalifikowanych trenerów m.in. podczas lekcji wychowawczych.
4. Program adaptacyjny dla uczniów klas czwartych
Główne cele programu:
a) zapewnienie poczucia bezpieczeństwa uczniów;
b) rozwój motywacji do podejmowania kolejnych wyzwań,
c) rozładowanie negatywnych doznań ucznia związanych z rozpoczęciem nauki w klasie IV,
d) tworzenie klimatu życzliwości, cierpliwości i akceptacji,
e) zmniejszenie stresu u czwartoklasistów,
f) większa radość i lepsze wyniki w codziennej nauce,
g) włączenie rodziców do współpracy.
ul. Dębicka 288,
35-213 Rzeszów
Sekretariat:
tel.: 17 748 36 12
e -mail: sekretariat@zsp10.resman.pl